سود پرک سما شیمی | سود سوز آور | Caustic Soda

 

نام صنعتی سود پرک : کاستیک سودا، سود سوز آور

فرمول شیمیایی :  NaOH

خلوص و آنالیز :   %۱± ۹۸     

سود جامد پرک, هیدروکسید سدیم جامد, کاستیک سودا, سود کاستیک, سود کاستیک پرک, سود پرک, چرب گیر صنعتی, هیدروکسید سدیم و چربی گیر صنعتی, سایر نام‌های این محصول شیمیایی می‌باشد.

سود پرک چیست ؟

سود پرک ماده‌ای جامد و سفیدرنگ و به شکل پرک شده و یا گرانوله با دمای ذوب ۱۳۹۰ درجه سانتی‌گراد و چگالی ۲,۱۳ گرم بر سانتی متر مکعب می‌باشد.

مشخصات و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده به صورت جامد سفید رنگ و بدون بو می‌باشد. نقطه ذوب این ماده 321 درجه سانتی گراد و نقطه جوش آن 385 درجه سانتی گراد است.

سود کاستیک، به سهولت می‌تواند رطوبت هوا را جذب نماید و به همین دلیل، باید هنگام حمل و نقل، تحت پوشش‌های حفاظتی لازم قرار گیرد. سود سوزآور، در تماس با پوست، دارای اثر خورندگی است و برای جلوگیری از اثرات سوزانندگی آن هنگام استفاده باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

سود سوز آور به رنگ سفید و بدون بو می‌باشد و به صورت پرک یا پولک و یا گرانوله عرضه می‌شود. این ماده شیمیایی در آب بسیار محلول است. حل شدن سود سوز آور در آب فرآیندی گرماده بوده و در اثر حل شدن آن در آب گرمای زیادی آزاد می‌شود. سدیم هیدروکسید در اتانول و متانول حلالیت کمتری دارد در حالی که در اتر و دیگر محلول‌های غیر قطبی حل نمی‌شود.

انتشار این تحقیق با  ذکر نام منبع ( شرکت سما شیمی ) بلامانع است.